teknikjobb.se

close
notifications_none

Bevaka sökning

Få jobb till din e-post enligt
dina sökkriterier

*Obligatoriskt fält
*Obligatoriskt fält
 
Jag har tagit del av Teknikjobb.ses integritetspolicy/användarvillkor.

Tjänsten

Som Produktägare/Projektledare Professional har du ett sortimentsansvar som innefattar både operativt och strategiskt arbete. Ansvaret sträcker sig över hela produktlivscykeln från förstudier, utvecklingsfaser, produktionstagning och lanseringar till utfasningar och certifiering. Du arbetar med produkter som har ett betydelsefullt ändamål, med höga förväntningar och krav vilka du hanterar med stor respekt. Rollen innebär många kontaktytor både internt och externt och presentationer i olika sammanhang är vanliga. Du är en nyckelposition mellan sälj/marknad och produktutveckling och produktion där du koordinerar olika intresseområden.

I ditt dagliga arbete projektleder du produktprojekt och produktionsprojekt (industrialisering/automation och tillverkningsprocesser). Där ingår förstudier, kravspecifikationer och verifiering/validering av utvecklingsprojekt.

I rollen ingår också ansvar för prissättning, produktdata, produktmanualer samt uppföljning av produktkvalitet konkurrensanalys. Tjänsten innebär att vara delaktig och drivande i framtagning av övergripande produktstrategi tillsammans med avdelningen och utifrån den ansvara för att projekten genomförs.

Tjänsten är tillsvidare, heltid med placeringsort Vikmanshyttan och du rapporterar till CTO.

Kvalifikationer
Du har arbetslivserfarenhet av projektledning, troligen av utvecklingsprojekt, produktframtagning eller produktionsprojekt. Du har teknisk kompetens med kunskaper inom automation och produktion, kanske också produktionsekonomi och marknad. Det är meriterande med erfarenhet av tillverkande industri och har du dessutom erfarenhet från Personal Protective Equipment-branschen blir vi extra glada. Du är bra på att uttrycka dig i tal och skift, både på svenska och engelska.

Din profil
För att lyckas i rollen är det viktigt att vara en kommunikativ lagspelare som har ett driv att komma i mål.
Du är positiv, förtroendeingivande, tydlig och lyhörd för organisationens behov noggrann och strukturerad. Du tycker om att vara en del i ett större sammanhang där du tillsammans med andra når gemensamma mål. Då tror vi att du kommer ha kul på det här jobbet!

Läs gärna mer om oss och våra produkter på https://www.sordin.com

Om Sordin

Sordin har under 30 års tid utvecklat, tillverkat och sålt produkter inom Personal Protective Equipment, främst med fokus på hörselskydd inom områden som HUNT, TACTICAL, PROFESSIONAL och FOREST & GARDEN. Vår ambition är att erbjuda lösningar som hjälper oss att på våra arbetsplatser eller under vår fritid omfamna buller –”Embrace Noise”.  Sordin AB omsätter ca 200 miljoner, har ca 100 anställda och ägs av investmentbolaget DeVenture. Sordin har verksamhet på två orter i Sverige -Vikmanshyttan, Dalarna och Värnamo, Småland. Vi är en entreprenöriell organisation som erbjuder stort potential att utvecklas och vara en aktiv del av vår tillväxtresa.

Välkommen med din ansökan!

I den här rekryteringen samarbetar Sordin AB med Lundin & Boström.
Kontakta rekryteringskonsult Maria Lindström vid frågor,
070-510 12 50, maria.lindstrom@lundinbostrom.se 
eller Peter Boström, 073-826 71 00, peter.bostrom@lundinbostrom.se

Vi tar endast emot ansökan via vår hemsida lundinbostrom.se.

Vi är nyfikna på dig så ansök så snart som möjligt, men senast 19 juni!

Ansvarig rekryterare

Maria Lindström

maria.lindstrom@lundinbostrom.se

logo

Produktägare/Projektledare Professional till Sordin

Ort
Utgår

2023-06-19

Ansök nu

Dela detta jobb